The National Council will again check the channel “112 Ukraine”



The National Council will again check the channel

The National Council will again check the channel “112 Ukraine”

06.06.2020 18:30


The National Council for Television and Radio Broadcasting appointed at its June 4 meeting an unannounced on-site inspection of the 112 Ukrainian television channel.

This was reported by the Ukrinform correspondent.

“According to the results of the monitoring of the broadcast of TRK 112-TV LLC, the 112 Ukraine logo, signs of violation of the requirements of the law on television and radio broadcasting were recorded for March 7 and March 21, 2020, the licensee having reduced the minimum share of the national audiovisual product ”, – declared at a meeting the executive secretary of the National Council, Yuri Zinevich.

He said that under the national product license, there should be at least 24 hours a day, or 100%, but in fact the share on March 7 was 19 hours. 24 minutes, or 81%, and March 21 – 10 p.m. 26 minutes, or 93.52%.

Read also: The National Council unexpectedly checks the “direct” due to the abuse of Ganapolsky

The share of own production programs, then licensed, should be at least 19 hours. 19 minutes a day, or 80.49%, but in fact on March 7 the share was 13 hours. 30 min., Or 56.73%.

The members of the National Council voted unanimously for the appointment of the chain “112 Ukraine” audit.

As reported by Ukrinform, on April 23, the National Council named an unexpected check “112 Ukraine” for broadcasting a Russian cartoon at Easter.

On September 26, 2019, the National Council did not renew the license of five regional television channels that relayed 112 Ukraine – New format, Ariadna TV, TV Choice, Partner TV and Leader TV.

Earlier, the National Council issued another warning to five regional companies broadcasting with the “112 Ukraine” logo due to the violation of license conditions and certain concepts of software distribution.

A National Council audit, in particular, revealed once again that the aforementioned broadcasters, who received licenses for the competition more than 4 years ago, have arbitrarily changed their own programming concepts and have since relayed the channel. 112 Ukraine Television, although they have completely different obligations and they were supposed to provide local information precisely to the regions to which they were supposed to broadcast under their licenses.

According to the materials:



Source link

Leave a Reply